A feljelentő

Amit a világban tapasztalsz és törvénytelen, etikátlan vagy csak nem tetszik, és ki akarod írni - ide vele! Apropó: hol lehet feljelenteni Magyarországot??

Címkék

bkv (1) blog (1) feljelentés (8) írás olvasás (1) kenyér (1) kínai (1) pannon (1) plus (1) pofátlanság (1) posta (1)

Olvasók

who's online

Utolsó kommentek

  • spiderhopper: Lehet én vagyok a hülye, de én nem szoktam elolvasni minden lehetséges törvényt és jogszabályt, mielőtt belépek egy üzletbe, de így lenne sem vallanám be, mert még valaki azt feltételezné, hogy dire... (2010.01.24. 02:21) Plus
  • RosszQtya: a plusban a régi időkből levedlett ABSes dolgoznak... nálunk is... aztán kezdtek átszivárogni nálunk a tesco-ba (pont kettő között lakok 100méter erre-arra) na ott is kiosztottam a picsát.... Kulab... (2009.01.05. 20:04) Plus
  • Toncsi: Miért is szedte volna össze bárki más őkelme írásait? (2008.06.16. 09:33) Izing Antal
  • én: lehet,hogy igazad van,de a stilusoddal olyan lettél,mint ők! ha neked nem tetszik valami,nem muszály felvenni ugyanazt a "paraszt"ságot! szerintem (2008.06.05. 15:32) Plus
  • Wegaz Doegdah: tengeralattjárólégtisztítópasztellaszelepoldattartótok? (2008.05.31. 06:38) Plus
  • Utolsó 20

Plus

2008.05.21. 15:53 - ...0 .. 0...

Címkék: feljelentés plus

Kicsi árak, ez a Plus! Na meg a bunkó ott dolgozók – legalábbis nálunk, itt a „nyóc” közepén, a csarnokban lévő üzletükben. Mivel itt lakom évek óta, sűrűn járok be vásárolni hozzájuk, és ennek megfelelően sűrűn látom a parasztságukat. Ez főleg abból áll, hogy beszólogatnak (eddig a legdurvább karácsonykor volt, két kasszás dumált úgy, hogy körülöttük mindenki hallotta: „Ezeknek is most kell idejönni? Szenteste van!” Majd mikor számon kérték rajtuk, azt mondták, hogy de hát ők csak beszélgettek egymás közt…Na, mindegy)

Egy darab ideje nem vittem vissza az üres üvegeket, mert franc se akarja üresen cipelni, de mostanra kibuggyant már a tároló helyiségből, rá is értem, így arra gondoltam, rendszerezem, amit vissza lehet, azt visszaváltom, amit meg nem (pezsgős, üdítős, csicsás díszüveg) azt a szelektív gyűjtőbe viszem.

Első dolgom az volt, hogy rákerestem az üvegvisszaváltásra. Találtam is jogszabályt, leírást, fórumot, ahonnan kisakkoztam, hogy amit forgalmaznak, azt vissza is kell váltaniuk.

Remek! A gyártókra szétválogatott kupacból a legnagyobbat összepakoltam, és lesétáltam. Gond nem volt, egyik hazai gyártó másfél rekesznyi sörösüvegét leadtam. Kis cetlin kaptam meg a pénzem, majd a kasszánál beváltom. Kifele megnéztem, milyen sörök vannak még ott, mit tudok oda vinni, majd összepakolva indultam újra.


Beérkezve már ketten „beszélgetve” beszóltak, hogy na, mi az, üvegvisszaváltók lettünk? Ügyet sem vetve rájuk, elkezdtem kipakolni. Aztán beért a hölgy, kérdem tőle, mi a gond? Azt feleli, semmi, és amúgy is vigyem innen a nem oda való visszaváltós PET palackokat, mert nem árulnak ilyet. Felnézek, ezt a képet látom, kérdem, nem e szerint kellene eljárnia? Köszönni, ilyenek? Nos, a válasza igazán meglepett: Őrá ez nem vonatkozik!

Ami nem látszik: A vevő bizalmát...csak néhány másodpercig

Na, itt eldurrant az agyam, mondom, vezetőt kérek, meg panaszkönyvet. Erre elsétál….utána szólok, hogy vezetőt kérek, meg panaszkönyvet, erre bemutat, hogy a raktárban van a vezető, a panaszkönyv meg a kasszáknál. Megyek vissza a raktárba, az ott seperő hölgy azt mondja, nem ő a vezető, hanem akivel konfliktusom volt. Na szép! Kimegyek, erre megint azt mondja, hogy a másik az.  Na ne! Bemegyek, mondom, most már aztán elég legyen. Erre bevallja, hogy egyikük sem vezető, DE mindketten vezető helyettesek. Mi a gond? Mondom neki a modortalanságot, a stílust, a beszólást…próbálja elsimítani, nem úgy volt, ők csak beszélgettek, és nincs is elég rekeszük (ott álltak üresen), és amúgy is, ha le kell vásárolnom….

Micsoda??? Ha eddig azt hittem, nem tud jobban kiakasztani, tévedtem. Közöltem vele, hogy a jogszabályok kifejezetten tiltják a levásároltatást, hiszen én betétdíjat fizettem, most visszaváltom. Nem, nem akarok vásárolni semmit. De, legalább egy csokit, vagy rágót kell, mert akkor hogy néz ki a kassza elszámoláskor. Semmit. Én aztán semmit. Csak azért sem. A betétdíjak a környezet kímélése miatt vannak, odafigyelek, tessenek visszaadni a pénzem. Jól van, akkor elkísér a kasszáig, hogy ne legyen fennakadás. Mondom, én ide nem állok most sorba, majd, ha kell vásárolnom, legközelebb….szinte könyörgött, hogy de most kell, mert hát a kassza, a zárás, a hiány….mondom, jó, úgyis írok még a panaszkönyvbe.

Odaérünk a kasszához, mondja, hogy CSAK pénzt adjon ki, és valahová máshová üsse majd be, mire a pénztáros is kifakad, hogy semmit sem vásárol? Hogy képzeli? Szóltam neki is pár szót, jogszabály, stílus, kommunikáció, meg hogy én is itt vagyok ám, de nem érdekelte, mondta tovább, szinte duzzogott, a „vezetőnek” kellett rászólni, hogy Kati, hagyd abba!

Nézem a panaszkönyvet, oda van írva az elejére, hogy írószert mellé tenni KÖTELEZŐ, ott bizony egy szál sem volt. Kértem, írtam, kifogyott. Kértem másikat (a másik kasszás normális, ismerem, ha tehetem, mindig nála fizetek), és szépen leírtam mi történt. Névvel, címmel, ahogy illik, tudjanak reagálni.

Visszalapozva több bejegyzést láttam, hasonló problémával – ezentúl akár minden alkalommal beírok, ha kell. Ha ez hoz változást, akkor ezt kell tenni. De lehet, hogy az átvétel (a Spar megvette a Plust) helyre teszi őket…..

Plus, feljelentelek!

A bejegyzés trackback címe:

https://feljelento.blog.hu/api/trackback/id/tr38480682

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Cigiző · http://cigi.blog.hu/ 2008.05.22. 17:33:08

Homáron a helye az ilyen sztorinak, ott többen nézik - be is küldöm nekik

Zalzan Kavol 2008.05.23. 08:27:37

Tescoban üfsz odadaja a pénzt, Plusban meg a bunkóság alapból kötelező, vidéki városban élek, ott is kb hasonló a hozzáállás (nomeg a sima átverési próbálkozások, pl. eggyel több üveg sör beütése, egy százassal kevesebb visszaadása)
Bár pár év után már kezdenek megismerni, és néha már mosolyognak is, valamint csökkentek az átverés kísérletek.

Intersparban a legjobb az üvegvisszaváltás, az automata nem pofázik vissza :)

langi 2008.05.23. 10:33:46

Szerencsétlem sorsom arra vezetett, hogy pár hónapig nekik végezzek rabszolga munkát. Üvegeket szépen visszavettem, hozzám szóltak köszöntem, kasszában szóltam ha nem az akciós cuccost hozta oda, nyugodtan megvártam míg kicseréli, beszélgettem a népekkel stb. Eleinte úgy meglepődött minden vásárló, hogy meg kellett mosolyogni. Aztán meg dolgozhattam annyit, mint állat, mert mindenki az én soromba állt be. Ez a hozzáállás oda nem kell. Nem is vagyok már ott!

Réka ‎ · http://blog.rekafoto.com/ 2008.05.23. 17:16:41

ez iszonyat durva, nem hogy leszarja az ügyfelet, de még vissza is pofázik. Nálunk is hasonló a Plus, percekig csevegnek az eladók egymással vagy a szomszédasszonnyal, míg az 'ismeretlen' vevő várakozzon csendben.

mókus 2008.05.23. 23:11:05

Egyébként a pénzt azt hiszem le kell vásárolni, és csak x százalékát adhatja vissza

uschul 2008.05.24. 08:14:54

nem semmi. ilyenkor szoktam kukacos lenni: amit csak lehet leírom a könyvbe, és küldöm a fogyasztó védőket. Van egy ismerősöm, aki minden vásárláskor beír a könyvbe, azt hiszem Ő tesco ellenes.
Ha jól tudom van a polgármesteri hivatalban a jegyzőnél egy "fekete lista", amelybe szintén fel lehet vetetni a cégeket.

candy · http://wunderbike.postr.hu 2008.05.24. 11:32:53

Üvegvisszaváltásnal anno én is szoptam mindenhol, elég furcsa, hogy a boltok rendelkeznek egy olyan filozófiával, hogy az üvegbetétet nekik fizeti a ember...ippeg el szokták felejteni, hogy az csak letéti díj..

mókus 2008.05.23. 23:11:05
Egyébként a pénzt azt hiszem le kell vásárolni, és csak x százalékát adhatja vissza

Azt hiszem ilyen hitvallással elmehetnek a picsába.

Wegaz Doegdah · http://mdah.blog.hu 2008.05.31. 06:38:58

tengeralattjárólégtisztítópasztellaszelepoldattartótok?

én 2008.06.05. 15:32:14

lehet,hogy igazad van,de a stilusoddal olyan lettél,mint ők!
ha neked nem tetszik valami,nem muszály felvenni ugyanazt a "paraszt"ságot!
szerintem

RosszQtya · http://indafoto.hu/rosszqtya 2009.01.05. 20:04:51

a plusban a régi időkből levedlett ABSes dolgoznak... nálunk is... aztán kezdtek átszivárogni nálunk a tesco-ba (pont kettő között lakok 100méter erre-arra) na ott is kiosztottam a picsát....

Kulabácsi 2008.05.23. 08:27:37
Tescoban üfsz odadaja a pénzt,"
tessék mondani, miért nekem kell 20 perceket sorbaállni a ÜSZ, mikor a pénztáros qrta el!? ha én hibázok a szolgáltatásban, nekem kell helyrehozni, nem a megrendelőnek! arról nem beszélve, ha egy fogyasztóvédelmi ellenörzésen csak 10 forinttal többet ütsz a kasszába, neked annyi... 100k-s bírságok, a tesco meg letudja annyival... gondolják ők....

CBA na ez itt van 1 tömbnyire.... ha lusta vok tescobe elmászni ez pont útba esik hazafelé... figyelem az árakat, tudatos vásárló lévén... várásolok, lehúzza a csaj, azt közlöm vele nem stimmel... 10 árucikkből a 8 ára... hát hogy nem volt idejük kicserélni az árcimkéket a polcokon (hetek óta figyeltem és annyi idejük nem volt rá novemberben!).. mondom neki, hidegen hagy ennyid adok azt csók... jön a nagyarcú tulaj... csak nem képzelem, hogy ő majd beteszi a különbözetet a saját zsebéből!? montad neki márpedig... azt távoztam...

ez erzsébeten a mártítok végén lévő CBA volt... ezért pont megéri magyar tulajdonosú magyar munkahelyeket támogató boltban vásárolni, ugye!?

spiderhopper · http://eladokkonyve.freeblog.hu/ 2010.01.24. 02:21:11

Lehet én vagyok a hülye, de én nem szoktam elolvasni minden lehetséges törvényt és jogszabályt, mielőtt belépek egy üzletbe, de így lenne sem vallanám be, mert még valaki azt feltételezné, hogy direkt kötekedni járok be oda....


süti beállítások módosítása